9 oktober 2013

Skittlette Nail Art

Temat för den här veckans nail art sunday är Skittlette som blivit mina nya favorit vad gäller nail arts. Det är inte söndag ännu men jag tänkte ge mig på en liten historisk bakgrund och förklaring kring skittlettes.

Upphovskvinnan av skittlettes är Marta på ChitChatNails, som efter lite forskning insåg att det inte fanns något namn för en nail art med två likadana naglar. Utöver de två likadana naglarna kan manikyren se ut hur som helst, de tre övriga naglarna kan till och med vara helt olika. Min favorit är den jag visar på bilden med två identiska par naglar och en accentnagel, en matematiskt förtydling kan se ut så här: 2+2+1. Det går också att göra en skittlette på något av följande sätt: 2+1+1+1 eller 3+1+1. Vilken variant och ordning är upp till dig. Det är lite klurigt att förklara, men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Nu får jag börja brainstorma inför nail art sunday så får vi se vad det blir för skittlette den här gången. Ser fram emot att se alla bidrag hos LeLack på söndag!

Min favoritvariant av skittlette:

2 kommentarer:

  1. Väldigt tydligt och bra förklarat, tack:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är inte alltid helt lätt att förklara på ett begripligt sätt, speciellt inte i text :)

    SvaraRadera

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.