10 oktober 2013

Liebster Award

Jag har fått ett Liebster Award av Linda på Lindas Nailorama. Tack!

Tanken med The Liebster Award är att uppmärksamma nya bloggar och för att vara berättigad denna award måste man vara nominerad av någon, det går alltså inte att nominera sig själv. Om du har blivit nominerad ser reglerna ut så här:

  • Länka tillbaka till bloggaren som nominerade dig
  • Svara på de elva frågorna som bloggaren som nominerade dig ställde
  • Nominera elva stycken bloggare med mindre än 200 följare
  • Besök bloggarna som du nominerat och meddela att du nominerat dem
  • Ge de nominerade bloggarna elva frågor att svara på

1. Minns du ditt första nagellack du köpte? Vilket? Nej, tyvärr!

2. Om du bara fick använda ett enda nagellack för resten av livet, vilket skulle det bli? Något mellanrött lack som typ China Glaze High Maintenance

3. Hur länge har du bloggat? Sedan 2010 kanske? Har inte kvar den förra bloggen så jag kan inte se exakt när jag började, och i vanlig ordning sviker minnet mig.

4. Hur länge tror du att du kommer att fortsätta lack/skönhetsblogga? Fortsätta lacka kommer jag nog alltid att göra. Skönhetsblogga vet jag inte. Så länge jag tycker att det är roligt!
 
5. Har du nördat ner i nåt annat än nagellack? TV serier! Följer ganska många och älskar när alla drar igång så här på hösten.
 
6. Vad är din favoriträtt? Sambons mustiga köttgryta gjord på högrev som får koka lääänge.
 
7. Har du några husdjur? En kampfisk av sorten Dumbo Ear.
 
8. Vilket är ditt dyrbaraste nagellack? Orly - Matte Vinlyl. Så förbannat snyggt, svårt att få tag på och så kostade det ju en slant också.
 
9. Vilken lackremover använder du? Den rosa acetonfria Cien från Lidl
 
10. Vilket är ditt favoritresmål? Någonstans där det finns sol och bad, vart det ligger i världen spelar inte så stor roll.
 
11. Är du morgon-eller kvällsmänniska? På något konstigt vis både och.
 
Jag har inte elva bloggar att nominera utan nominerar följande sju bloggar, utan att direkt ha koll på antal följare:
 
Nail Lacquer Love
Colourize Me
Fastnaglad
Pink Flying Cow
Imzadis Nails
Nerd Colours

Frågorna jag vill att ni svarar på är följande:

1. Vilken är din största lemming just nu?
2. Om du bara fick använda ett enda lack att lacka med, restan av ditt liv, vilket skulle du välja?
3. Minns du ditt första nagellack, vilket?
4. Några andra laster, utöver nagellack?
5. Har du något husdjur?
6. Vad tycker dina närstående om ditt intresse för nagellack?
7. Vilken lackremover använder du?
8. Hur bor du? Lägenhet, hus, slott, tält?
9. Favoritfilm?
10. Favoritdryck (utöver vatten)?
11. Favoritnailart?

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.