9 januari 2014

Cult Nails Flushed

Flushed är min första bekantskap med Cult Nails, såg detta på IG och visste att jag var tvungen att köpa det.

Flushed är ett mellanlila, något dammig i nyansen, skimmerlack med skimmer i koppar. Otroligt vackert och jag gillar det mycket. Formulamässigt var det bra, kanske något flyktigt. Detta är tre lager och ett lager topplack. Jag kan absolut tänka mig att köpa fler Cult Nails.

Jag fick för mig att detta var likt Milani - Totally Cool, men icke. Jämförde de på stickorna och insåg snabbt att varken den lila nyansen i lacket eller skimret var speciellt likt. Flushed är en ljusare gråaktig lila medan Totally Cool är mörklila utan gråa toner. Flushed innehåller dessutom skimmer, medans Totally Cool snarare innehåller ett riktigt finkornigt microglitter. Så ja, jag är väldigt glad att jag har båda två.

Bilderna är lite för mörka. För att de en riktiga lila nyansen i lacket får ni titta på bilden på stickorna, där ni ser Flushed till vänster och Totally Cool till höger.





8 kommentarer:

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.