20 maj 2012

Today´s nails: Blissful Blackberry

Det har varit ett jäkla surr om nagellack med doft sista tiden, speciellt när MIYO "slog igenom" och släppte en kollektion med doftande nagellack. Kom att tänka på detta när jag gick igenom mina nagellack och hittade ett lack från L.A. Girl som legat oanvänt i över ett halvår. Och ja, det doftar efter att det torkat. Jättemärkligt. Efter att ha provat detta på naglarna har jag insett att det inte är min kopp te. Jag skulle uppskatta att nagellack luktade lite godare när man målar de på naglarna, men jag vill inte ha ett torrt nagellack som luktar björnbär, trots att det faktiskt luktar ganska gott. Nu vet jag det.

I övrigt är det ett tunt och skirt jellylack med väldigt lång torktid. Jag har använt fyra lager, vilket hade känts mer ok om torktiden inte var så lång. Om jag väljer att bortse från allt detta så är det ett väldigt fint nagellack, vinrött/lila med guld/kopparfärgat glitter i.

Jag köpte mitt på cherryculture.com för cirka 25 kr.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.