12 maj 2013

Nail Art Sunday: Gräsliga Veckan

I dagens Nail Art Sunday är temat Gräsliga Veckan, vi ska alltså kika på Nail artförsök som gått åt pipsvängen. Roliga idé, tycker jag! Misslyckas gör vi ju alla. Jag gör ju en hel del gradients och jag tänkte visa en även idag, en av de misslyckade jag gjort. Tanken var att göra gradients på "fel" håll och att alla naglar ska bilda en "regnbåge" och på så vis skapa en helhet i manikyren. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vissa lack täckte inte tillräckligt bra så en del partier, speciellt det gröna på långfingernageln och det blåa på ringfingernageln, blev jättetjockt och fult. Detta bidrog givetvis till väldigt fula övergångar också. Blä! Ingen lyckad gradient på något sätt. Enjoy!

Har under veckan fått hem en hel drös neonlack från China Glaze och Color Club. Får se om jag ger mig på denna igen!

6 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att det var gräsligt, men du är ju så duktig så visst, du kan säkert få till det ännu bättre, fina färger. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är väldigt förlåtande kan jag säga :)

      Radera
  2. jag har absolut sett värre! Det är inte fult alls, även om det kanske inte är perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också sett värre men ful tycker jag verkligen att den är. Hade något fint i åtanke och blev jättebesviken när det inte gick som jag ville.

      Radera
  3. Gillar din tanke här och med lite mer jobb hade den absolut gått att rädda och bli riktigt, riktigt snygg! Här finns ju potential:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Jag har tänkt göra ett nytt försök med lite andra lack. Får se hur det går!

      Radera

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.