24 juli 2012

Saved by the acrylic!

I min nagel och nagellacksvärld finns det några stora no-no´s. En är nagellack som sitter på huden runt nageln eller på nagelbanden. Usch, ta bort! En annan sak är naglar som är olika långa, därför blir jag väldigt ledsen i ögat när en nagel håller på att gå av.

Förut förstärkte jag alltid mina naglar med lite akryl, detta gjorde naglarna väldigt stryktåliga och jag var aldrig med om att en nagel gick av. Nagellacket jag slängde på kunde lätt sitta över en vecka utan att chippa och mina riktiga naglar tog ingen skada. Jag såg, som ni kanske förstår, många fördelar med att förstärka mina egna naglar. Den enda nackdelen var att det var ganska tidskrävande och till slut ledsnade jag och la akrylen på hyllan. Tills för någon dag sedan när min tumnagel höll på att gå av. Då slängde jag på lite akryl på sprickan i nageln och vips så var den hel igen! Akrylen får nog sitta där tills sprickan har växt ut och jag kommer garanterat ta hjälp av akrylen när fler naglar håller på att gå av i framtiden. Rädda nageln som räddas kan!

På bilden kan ni se sprickan i tumnageln som räddades med akryl:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.