31 mars 2014

My Nail Polish Storage

Jag fick frågan om hur jag förvarar alla nagellack av en kollega. Hon uppmanade mig att ta kort och lägga ut på Facebook så jag tänkte att jag lika gärna kan göra ett inlägg om det. 

Mina lack bor i två stycken Helmer från Ikea, de ser större ut än vad de är. En Helmer är 69 cm hög, 43 cm djup och 28 cm bred. Lådornas höjd är perfekt för nagellack, i lådorna har jag sånt där glidskydd som gör att de står still. Sammanlagt har mina två Helmer tolv stycken lådor, varav 9 stycken innehåller nagellack. Resterande tre innehåller nail artprylar, gellack och LED-lampa, nagelolja, diverse bas och topplack och annat smått och gott.

Ovanpå står en del nagellack jag inte kunnat swatcha då stickorna är slut (har beställt fler). Ni ser även bunten med swatchstickor som ligger ovanpå, det har blivit mitt nya förvaringsställe för dessa. Stickorna sitter på en stålvajer med skruvlås som gör det otroligt smidigt att sätta på nya stickor på rätt plats. Dessa är sorterade efter färg och till viss del finish.

Länk till listan med nagellack hittar ni här.

Tror det var allt!




4 kommentarer:

  1. Åh vad jag tycker detta ser underbart läckert ut!! Stålvajjer! så smidigt, har precis börjat swatcha upp mina lack....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är otroligt smidigt. Stickorna går att dra över själva låset på vajern så det är lätt att sätta nya på rätt plats :)

      Radera
  2. Alltid kul att titta på andras förvaringslösningar även om de flesta av oss kör med just Helmer. Imponerad gul-orange-röd China Glaze samling:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, älskar att se hur andra förvarar sina lack! Tack!

      Radera

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.