14 mars 2014

Jordana Light Amethyst + Jämförelse

Ännu ett ljuslila texturlack, jag skulle beskriva det som grålila. På bilderna har jag två lager, som gick att lacka utan problem. Bra torktid.

Visar även en jämförelse med Jordana Light Amethyst till vänster, OPI Baby Please Come Home i mitten och IsaDora Metal Crush till höger. Formulamässigt är alla tre likvärdiga, lätta att lacka med och täcker på två lager. Färgmässigt är de också riktigt lika och nej, jag tycker inte att gemene man behöver alla tre. Vet knappt om jag själv tycker att jag behöver alla tre. BPCH drar något mer åt det rosa hållet än de andra två, MC är något mörkare och gråare i nyansen och LA har lite mer silver i sig. Men detta är ytterst små nyansskillnader, som enbart syns jämte varandra. Vad gäller texturen är även den likvärdig i alla tre lack. Tror jag betalade cirka 2 dollar för Light Amethyst hos Cherry Culture, så prismässigt är detta det billigaste alternativet.



2 kommentarer:

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.