26 augusti 2012

Today´s nails: Shisem

Här ser ni lacket från märket Shisem som jag köpte på Ebay för en tjugolapp. Shisem är, som jag tidigare nämt, ett okänt märke för mig men jag testar gärna nya. Det finns säkert många okända guldklimpar till nagellack där ute! Detta har inget namn eller nummer (vad jag kan se) och färgen är minst sagt svår att beskriva. I flaskan ser det rödlila ut men på naglarn dyker det även upp en nyans av brunt. Spännande och fin färg, tycker jag! Lacket innehåller också massor av skimmer i koppar och guldfärg.

Formulan är faktiskt ganska bra, en aning flyktig bara och pensel kunde har fått vara lite styvare men appliceringen gick bra ändå. Det som störde mig mest var nog korken som man håller i när man målar naglarna, den kändes liksom inte så bra i handen. Ok torktid. Färgmässigt gillar jag det här lacket och det andra jag har anmärkt på kan jag faktiskt leva med ändå, det här ser ni säkerligen på mina naglar i höst!


3 kommentarer:

  1. Hej!

    Började använda Shisem rätt nyligen själv och är positivt överraskad av kvaliteten. Jobbade med Opi tidigare och är rätt kräsen med lack, så det är alltid roligt när man upptäcker nya guldklimpar.
    Får du hastig abstinens någon gång kommer jag att sälja märket i min webbutik under hösten.
    Har redan hittat några stående favoriter jag kommer att puffa för i min blogg framöver.
    Trevlig höst!
    Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Det ska jag komma ihåg, får ta och kika in på både din webbutik och blogg.

      Trevlig höst!

      Radera
    2. Jättefin blogg, glömde jag ju att säga. :) Blir inspirerad bara av att titta. Det finns mycket att sukta efter därute som sagt. Har köpt in lite lack från Skin Foods kaffekollektion jag hoppas blir en hit i höst. Uppdaterar när det blir läge.

      Radera

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.